22 Sier

Luteina

Chcecie wiedzieć jak zadbać o wzrok dietą? Oto kilka informacji, w jakich produktach znajdują się czynne substancje, korzystnie wpływające na jakość widzenia.
 

Luteina należy do karotenoidów, czyli barwników, które wykazują działanie antyoksydacyjne i naturalnie występują w żółtych, pomarańczowych warzywach i owocach, oraz zielonych liściach warzyw ! Zdziwieni?

Jarmuż pomimo iż nie ma ani żółtego, ani pomarańczowego koloru, zawiera najwięcej luteiny aż 39 mg/100g. Nie lubicie jarmużu ? Nic nie szkodzi, luteinę znaleźć możecie również w szpinaku, brokułach, sałacie, natce pietruszki, cukinii, papryce. Jeśli chodzi o owoce, to najwyższe wartości tego antyoksydantu odnotowano w nektarynkach, awokado, jeżynach, agreście, kiwi, malinach oraz porzeczkach czarnych.

Dieta bogata w luteinę, witaminy E,C i inne karotenoidy zmniejsza ryzyko zapalności na zwyrodnienie plamki żółtej związanego z wiekiem. Poza tym badania epidemiologiczne podają też, że regularne dostarczanie organizmowi luteiny poprawia ostrość widzenia oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia zaćmy.

Zadbaj o swój wzrok już dziś !

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ